Вибираємо мобілку
1. Зверніть увагу на зовнішній вигляд телефону. Вирішіть, з яким «апаратом» вам буде найкомфортніше. Це може бути «класичний», «розкладушка» («жабка»), «слайдер» (коли дві поверхні «ковзають» одна по одній) чи «ротатор» (панельки знаходяться одна на одній, при використанні їх потрібно повертати). Найневдалішою із цих конструкцій корпусу люди, котрі займаються ремонтом мобілок, називають «слайдери».
– Нині ця конструкція у моді через компактну форму, маленький розмір. Проте у таких телефонів від попадання пилу, сміття дуже швидко рветься «шлейф», – говорить Сергій, менеджер зі збуту мобільних телефонів. – Навіть з «Nokia 6270» та «Nokia 6280» іноді бувають проблеми.
2. Визначіться з ціною.
– Консультант-продавець зазвичай не запитує, на яку суму ви розраховуєте, адже це не завжди коректно, – говорить Сергій. – Скоріш за все він з легкістю «вирахує», що саме вам потрібно. Хороший продавець добре знає свою справу і прекрасно бачить, до якої вітрини ви підійшли, та які полиці «облюбовуєте». Орієнтуючись на телефони, що там знаходяться, запропонує вам 2-3 моделі з подібною ціною та функціями.
3. Запитайте, скільки телефон тримає заряд батареї
Більшість нових телефонів тримають заряд батареї дуже мало. Це пов’язане з тим, що дисплеї  на мобілках стають більш «просунутішими» – підвищується запас яскравості, відбивна спроможність теж покращується (на сонці екран видно дуже добре). Чим вища якість дисплею, тим більше він «зжирає» електроенергії. Про «смартфони» («розумні телефони») окрема мова. Це своєрідні маленькі комп’ютери, які можна порівняти за характеристиками з настільними комп’ютерами п’ятирічної давнини. З усіма своїми розширеними функціями вони «тягнуть» ду-у-уже багато електроенергії.  Якщо вам необхідний офісний смартфон, то спеціалісти радять придбати «Nokia Е-60» (1350 грн). Єдиний мінус – великий розмір та відсутність камери.

З якими телефонами немає проблем
– Немає проблем з телефонами, які не купують. Стоять собі на поличці, нікого не чіпають, – жартує Сергій. – Насправді ж з будь-якою мобілкою можуть виникнути негаразди. Щоправда, найменше – з марками «Nokia», «Motorola». Чим простіша модель, тим вона міцніша. Наприклад «Nokia-1100» – продається майже у кожному магазині (ціна у межах 270 гривень), без поліфонії, кольорового екрану, Інтернету. Проте заряд тримає дуже довго, а щодо якості зв’язку, то ця модель набагато ефективніша, аніж дорогі «Samsung», котрі дуже «тендітні». Упустив і все – ремонту майже не підлягають. Такі ж «стійкі»: простенькі телефони «Motorola С-115», «Motorola С-118» (200-220 гривень).

Як не придбати «сірий» телефон
«Сірі» телефони – це телефони ввезені до країни неофіційним шляхом. Коли купуєте мобільного друга, перевірте:
1. Клавіатуру. Якщо на ній  присутня «кирилиця» (російські літери) – відсотків 50, що це не «сірий» мобільник.
2. Наявність гарантійного талону від фірми-виробника у коробці з-під телефону. Якщо продавець виписує вам лише магазинний талон, не ведіться – телефон, який ви купуєте – неофіційно ввезений!
3. Наявність логотипів іноземних операторів на задній кришці телефону або ж біля клавіатури. Якщо ви знаходите логотипи «Vodafone», «T-mobile» тощо – знайте, вам намагаються «всучити» «сіровизну». Ці телефони ще називають «лоченими», за кордоном вони працюють лише з сім-картами тих операторів, чиї логотипи на них знаходяться. «Лочені» (закодовані, налаштовані лише на іноземного оператора) мобілки продають за кордоном під контракт з хорошою знижкою. Людина укладає контракт і перевозить їх в Україну. Перед продажем таких телефонів їх «розлочують» (розкодовують, після чого він може працювати з українськими сім-картками), «вливають» російський текст і продають. Такі мобілки не мають інструкції російською мовою та не будуть гарантійно обслуговуватися виробником.
4. Клеймо про українську сертифікацію на мобілку. Це можна перевірити, знявши кришку. Під батареєю повинен бути значок про сертифікацію – «UA ucrf».   
За словами Сергія, зараз кількість «сірих» телефонів різко скоротилася. Тому що мито на ввіз мобілок до України трохи знизилося. Телефони стали складнішими, нині не всі вони дешево та «безболісно» «розлочуються». 

До Нового року «мобілку-петарду» не бажаєте?
У Бразилії неодноразово траплялися випадки, коли мобільні телефони вибухали у руках своїх власників. Це не був прикол-подарунок від друзів на Новий рік. Це була явна несправність засобу зв’язку.
– Вибухали не самі телефони, – говорить менеджер із продажу мобільних телефонів. – Це батареї мали властивість під час нагрівання вибухати. Але покупці можуть не хвилюватися, телефонів з подібними батареями не випускають вже років три. Це старі моделі, якими дехто продовжує користуватися: «Motorola 2288», «Motorola 3180». У батареях теперішніх мобілок стоїть захист.
За словами ж представників компанії «Motorola» причиною вибухів послужило те, що власники телефонів користувалися низькоякісними акумуляторами сторонніх виробників.
Отже, бережно ставтеся до свого мобільного друга (не кидаєте його до ванни, коли він заряджається, не забиваєте ним цвяхи, не купуйте до нього «підроблені» акумулятори інших виробників), і тоді він ніколи не піднесе вам сюрпризу у вигляді «феєрверку».

Купую телефон, а він «глюче» на другий день. Що робити?
У відділі захисту прав споживачів «Телеграфу» відповіли, що за законом  України «Про захист прав споживачів», покупець має право протягом 14 днів з дня покупки замінити телефон, якщо той не сподобався навіть ззовні (не підійшов за формою, розмірами, габаритами). Але це лише у випадку, коли мобілка не використовувалася і на ній збережені усі товарні знаки, пломби, ярлики. А коли телефон «заглючив», споживач повинен письмово пред’явити вимоги про безоплатне усунення недоліків товару, котре проводиться протягом 14 днів (або за домовленістю сторін).  До того ж на вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар з аналогічними характеристиками. У магазині повинен бути обмінний фонд з такими телефонами.
– Якщо споживач побачив на вітрині магазину мобілку (б/в) з такими ж функціями, як у його зламаному телефоні, він має право вимагати взяти цей «апарат» у користування на період ремонту власного, – зазначає менеджер з продажу мобільних телефонів.
«За кожний  день  затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки та за кожний день затримки усунення недоліків понад  установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару», – йдеться у Статті 8, пункті 9 Закону України «Про захист прав споживачів». Споживач повинен мати на руках копію своєї заяви на ремонт, товарний чек, копію висновків сервісного центру, котрий проводив ремонт, акт прийомки. Все повинне оформлятися документально. Якщо ж ваш мобільний знову зламався і причина та ж, при документальному підтвердженні цього ви маєте право вимагати заміни на аналогічний телефон, або ж відшкодування витрат.

http://www.telegraf.in.ua/customer/2006/12/23/4043.html