Мобільний телефон став товаром високого масового попиту. Але разом з ростом темпів продажів росте й кількість претензій громадян в органи захисту прав споживачів. Актуальність питання змусила фахівців керування Роспотребнадзора розробити пам'ятку споживачеві при покупці стільникового телефону.
При виявленні недоліків у стільниковому телефоні ви можете написати претензію продавцеві у двох екземплярах, де вказуєте одну з вимог статті 18 п. 1 Закону РФ «Про захист прав споживачів»:
- заміна на товар цієї ж марки (цієї ж моделі й (або) артикула);
- заміна на такий же товар іншої марки (моделі, артикула) з відповідним перерахунком покупної ціни;
- розмірне зменшення покупної ціни;
- негайне безоплатне усунення недоліків товару або відшкодування витрат на їхнє виправлення споживачем або третьою особою;
- розірвання договору купівлі-продажу з поверненням сплаченої суми.
Один екземпляр віддаєте продавцеві, на другому він указує число, посаду, Ф.И.О. принявшего претензію.
Споживач має право бути присутнім при перевірці якості приналежного йому товару (пункт 5 статті 18). Тому, перш ніж віддавати телефон на діагностику (ремонт), потрібно домогтися від працівників магазина або сервісного центра, щоб вони розкрили апарат у вашій присутності й склали акт про наявність або відсутність механічних ушкоджень і горезвісний токопроводящей рідини.
Споживач вправі брати участь при проведенні експертизи, для цього необхідно письмово звернутися із заявою до продавця. При виникненні суперечки про причини виникнення недоліків у телефоні продавець зобов'язаний провести експертизу товару спочатку за свій рахунок. Експертизу проводить організація, не зацікавлена в результатах розгляду справи (тобто сервісний центр, у якого є ліцензія, не може проводити експертизу, тому що він уповноважений заводом-виготовлювачем на ремонт телефонів, а це значить, що він зацікавлена особа).
Строки задоволення окремих вимог споживача встановлені законом:
- повернення сплаченої за товар суми за законом здійснюється протягом 10 днів (стаття 22);
- заміна неякісного товару виробляється в строк до 7 днів, а при необхідності перевірки якості товару - у строк до 20 днів (стаття 21). А всі умови договору, що ущемляють права споживача в порівнянні із правилами, установленими законами або іншими правовими актами Російської Федерації в області захисту прав споживачів, зізнаються недійсними (пункт 1 статті 16).
Якщо ви згодні на ремонт товару, то необхідно знати, що строки гарантійного ремонту є договірними й установлюються тільки за згодою сторін: продавця й споживача.
Якщо строк усунення недоліків товару не визначений у писемній формі угодою сторін, ці недоліки повинні бути усунуті продавцем негайно, тобто в мінімальний строк, об'єктивно необхідний для їхнього усунення з обліком звичайно застосовуваного способу. Строк усунення недоліків товару, обумовлений у писемній формі угодою сторін, не може перевищувати сорока п'яти днів (п. 1 ст. 20).
Якщо у квитанції, що ви підписуєте, не коштує строк - виходить, ремонт у вашім випадку 20 днів, не більше. Ну а якщо коштує строк, наприклад, від 30 до 90 днів, вам вирішувати, чи згодні ви зовсім недавно придбаний телефон віддати для гарантійного ремонту на такий величезний строк; якщо не згодні - пишіть про це. Якщо ви висунули вимогу про розірвання договору купівлі-продажу, то воно повинне бути виконане продавцем, у тому числі й при необхідності проведення експертизи в 20-денний строк.
Якщо ви висуваєте вимогу про заміну телефону на іншої або такої ж марки, моделі, то продавець повинен виконати його при необхідності проведення експертизи в 20-денний строк.
Якщо ви не згодні зі строками проведення тестування (перевірки якості) товару, які повідомив продавець, то ви маєте право провести експертизу телефону самі, попередивши про це продавця. У випадку встановлення дефектів виробничого характеру продавець зобов'язаний відшкодувати витрати, понесені вами по оплаті експертних послуг.
Також на вашу вимогу продавець зобов'язаний безоплатно надати в тимчасове користування телефон у триденний строк, але тільки на період гарантійного ремонту.
Помнете! Стільникові телефони, відповідно до Переліку непродовольчих товарів належної якості, не підметів поверненню або обміну на аналогічний товар інших розміру, форми, габариту, фасону, розцвічення або комплектації, затвердженому Постановою уряду РФ від 19.01.1998 р. № 55, поверненню або обміну не підлягають.
При покупці стільникових телефонів, що були у вживанні, продавці зобов'язаний попередити вас про недоліки в телефоні, якщо такі є, передати документи, прикладені до телефону (інструкція, паспорт), у тому числі й гарантійний талон.
Якщо до телефону не додаються документи (інструкція, паспорт), то продавець зобов'язаний попередити про цьому письмово.
Якщо недоліки не були застережені продавцем, то ви маєте право при виявленні недоліків у телефоні висувати одне з вимог статті 18 п. 1 Закону РФ «Про захист прав споживачів».
Будьте уважні! Якщо продавець запропонував вам провести діагностику, експертизу або перевірки якості телефону - зверніть увагу на документ, що підписуєте. Може виявитися так, що продавець навмисно вводить вас в оману, пропонуючи підписати акт проведення діагностики (експертизи/перевірки якості) телефону, а фактично ви підписуєте договір на проведення ремонту телефону; при цьому найчастіше строки виконання послуги не визначені або ущемляють Ваші права як споживача
матеріал взят: http://mobnew.net/?p=225